Direktlänk till inlägg 8 september 2007

Mr runner up!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Emma - 8 september 2007 22:56

Så var dagen D här.

Efter gårdagens resa som nog var lång och påfrestande för hästarna men desto angenämare för oss med trerätters på hotell i Strängnäs medan de små liven tuggade hö och knastertorr pellets i en mycket liten box på tävlingsplatsen.

Vi tyckte att vi hade gott om tid på morgonen och jag hade gjort ett upplägg som verkade hålla.

Promenad med pållarna

mat för de samma

Grooming och knoppning

Träning

fika

omklädning

Så blev det inte alls som tänkt då tävlingsledaren ropade ut att det var fem minuter till start för oss.  På med skjortan och lite vaselin på de mest utsatta ställena så var det dax att gå in.   Tyko (MIRAMIZ) som skött sig exemplariskt hade nu helt glömt sina mane´r och sprang som en vettvilling runt stackars gubben som fick hålla han då Zamora visades.  Min fina skötsamma pålla kom dock på 3:e plats med 37p Då vinnaren fick 38p.

Sedan var det dax för fölchampionatet "tjena" och vi bytte häst. Den lille var nu ifrån sina vätskor och klättrade upp på min rygg stegrade skyggade för en andlös publik och visade piff,paff och blamage. Vi slapp att visa honom i trav för hand då domaren bedömde att det var risk för liv och lem.

Sedan släpptes Tyko lös för att bedömmas i frihet och katastrofen var nära.

Full fart mot domare och sekreterare som viftade med pärmar och kjolar för att freda sig då den grå missilen satte kurs emot dem. Prisutdelare och funktionärer känd sig föga trygga bakom det lilla dressyrstaketet och en barnvagn med tillhörande barn vid prisbordet rullades ut i en hast.

Domaren tackade för uppvisningen och då vände min lille dockpålle och kom så fint på inkallning. När vi sedan ställde upp framför domaren ställde han sig och pissade länge och väl och jag såg vinsten fladdra iväg.

-FÖLCHAMPION MAESTOSO MIRAMIZ 49p!!!!!!!!!!

Jag trodde inte mina öron vi vann och kvalade in till Best in show.

I best in showklassen gick det bättre och jag kom inte undan att visa i trav. Jag fick gå efter som en drever-ägare för att det skulle gå någotsånär och jajemen vi stod reservechampion och blev lovprisade av domare hingsthållare och andra deltagare.  Krav ställdes också på att pöjken skulle få bli hingst så vi får se hur mitt tålamod räcker.

Efter en lång dag och resa var det nog allra bäst för pållarna att få gå ut i sin hage och ta igen sig och lera ner sig igen.

 
 
Ulrika på Björnemyren

Ulrika på Björnemyren

9 september 2007 15:47

GRATTIS! =D =D

http://fliz4ika.webblogg.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

9 september 2007 20:40

Enastående fantastiskt! Supergrattiskramar från fulingarna i Hagen!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

"mannens Fru"

9 september 2007 22:56

GRATTIS..GRATTIS..Emma DU är bara såååå bra..

 
Ingen bild

Marie

10 september 2007 11:24

GRATTIS; GRATTIS; GRATTIS!!! Fy vad roligt, underbart!!!
Marie

 
Ingen bild

Hövdingeryttarna

10 september 2007 22:59

Grattis till framgångarna med era fina pållar.

 
Ingen bild

Åsa "lill Ove"

13 september 2007 18:34

Men oj vad bra det går för dig med hästarna. Jag själv ju lite orolig för dessa djur. Ha det gott och lycka till i fortsättning med djur och skola.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 augusti 2014 09:28

Oj oj, örnen flyger igen!!!!! Nya inlägg att vänta. Denna gång är temat vårt avlånga land. ...

Av Emma - 3 oktober 2009 09:13


Slut på sötebrödsdagarna. Efter att ha pluggat till produktionsingenjör (som gick ganska lätt) och fortfarande inte fått nåt jobb eftersom det inte finns någon produktion var det bara att plugga lite till, denna gång är det elanläggningsteknik som gä...

Av Emma - 19 februari 2009 19:00

Stor packning liten häst trycktes in i vårt följe och så bar det iväg. Jag hade bestämt sedan länge att detta var en ödeshelg, om Bent tyckte att jag var en dålig ryttare skulle jag aldrig mer ta order om min ridning utan återgå till naturen och leva...

Av Emma - 1 februari 2009 18:52

Livet är så oförutsägbart. Idag 1500 red en ung tjej ut på sin häst för att för första gången se på omgivningarna i sitt nya fina stall.Plötsligt ramlar hästen och reser sig inte mer. Vi grannar strömmade till med goda råd. Brandkåren kom med selar o...

Av Emma - 31 januari 2009 14:48

Nedräkningen har börjat till denne häst-Messias ankomst i sverige. Den lilla trestadstruppen har fått sin sista briefing av vår lilla tränare som åkt runt i stugorna och kritiskt granskat pållarnas bakbenssättning. Formen har inte varit på topp hos n...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards