Alla inlägg den 12 september 2007

Av Emma - 12 september 2007 21:40





"They hurt you at home and they hit you at school

They hate you if you´re clever and they despise a fool

Till you´re so fucking crazy you can´t follow their rules

Aworkingclass hero is something to be............"

                                                  
                   

                                                  
                  Lennon

Av Emma - 12 september 2007 17:00

Nja inte än men det tar sig.  Jag har aldrig haft intresse av ekonomi oh därmed inte lagt två strån i kors för att lära mig något om det. Gubben har betalat alla räkningar (ej finansierat dem).

Då jag började skolan blev jag chockad över att vi skulle läsa produktions ekonomi samt göra svåra övningar i exel som jag inte behärskade. För andra kanske det är småsaker men jag tyckte att det var höjden av ångest eftersom jag ville slippa detta.   Men efter lite nattränande och försummelse av annan aktivitet börjar den ekonomiska delen av hjärnan vakna ur sin koma.  Detta visade sig när läraren sa att jag hade gjort rätt och dessutom de snyggaste uppställningarna********(Eget beröm luktar illa men det var han som sa´t.)


Annars inte så mycket nytt
Mesta tiden går åt till plugg och det sociala blir lidande men lite hänger man ju med.

Det blev ingen häst till den hästsugna kompisen så man får hoppas att hon har bättre tur med gården som hon skall titta på. Jag tror att hon så småningom hittar drömhästen om hon tar sig tid  och letar på de rätta ställena som förvisso är svåra att hitta. Jag såg ett trevligt "objekt" på helgens utställning som skulle vara perfekt en mycket snygg,trevlig och välstammad Lipizzaner herre på 4 år som jag själv ville lägga vantarna på om inte mina studielån varit så begränsade. Gården hon tittar på ligger dessutom nära ett PRE stuteri så hon har alla förutsättningar att hitta en livspartner där. 

Värmänskan vill också hjläpa till och letar häst för brinnande livet och förmodligen dröjer det inte länge förrän hon har ett 10 tal pållar på G då hon lätt skaffar sig kontakter.

Egna pållar tar igen sig efter helgens bravader då Zamora har lite ont i hoven och väntar på vår hovis. Herkules håller sitt grepp som hagens polis men det är synd om stackars Zorro.  Han har fått en otäck sjukdom som gäckar alla veterinärer både på Åby och Skara. Kanske kan det vara Erlichios men inget tyder klockrent på det och imorgon skall stackarn på nytt läggas in på djursjukhus hoppas att de hittar något så han inte behöver gå och ha ont.


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards