Alla inlägg under maj 2008

Av Emma - 25 maj 2008 00:29

För två veckor sedan skickades Tykenmannen på sommarkollo och avvänjning. Kompisarna var två äldre herrar som skulle sätta pöjken på plats. Nog fick han utstå en del blessyrer men det behövde den lille huliganen och det var inga livshotande skador.

Idag kom också den lilla hingsten Irco till hagen och det blev fart på småttingarna som fick ta ordentliga nappatag med varandra.


Sommar vistelsen är belägen hos den beryktade Värmlänskan som efter pekpinnar och förmaningar samt ett åttasidigt kontrakt lät oss komma på vissa villkor.

Giftblanderskan

Värmlänskan är mycket snusförnuftig och vet var skåpet skall stå men här om dagen gick hon bet. Jag ringde nämligen och berättade att jag gjort ett storkok med nässlor ( billigt och nyttigt i fattig Sverige för en student). Värmlänskan skulle inte vara sämre utan gick ut för att själv plocka nässlor med mig på tråden som mentalt stö(r)d. Jag tog för givet att hon visste hur nässlor såg ut och började ange det kulinariska receptet som hon kokade i en hast. Vid provsmakningen tyckte hon att det smakade gräs men smaken är som baken. Senare kom ett MMS med bilden på det hon plockat HE HE HE

inte fan var det nässlor utan nån form av ogrästistel som hon hittat i sin gösselcontainer. Efter det fick jag sitta i telefon i timmar så hon inte skulle somna in eller laxera alltför mycket. Gubben min blev orolig och sa att vi skulle vara observanta om vi blev bjudna på mat där och svamp skulle han vägra äta om han inte sett burken personligen.

Hursomhelst lever Värmlänskan och är fast i magen och har heller inte mer delirium än vanligt eller jag själv så det var nog inte så farligt.

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards