Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

Den heliga Birgitta

Av Emma - 3 juni 2008 13:33

Jag och min lilla pålla vågade oss till min gamla ridklubb för att där ta del av en helgkurs med den duktiga riddaren Birgitta Järnåker.

Dagen var extremt varm men började bra med återseende av en massa gamla vänner.

Både min gamla och min nya ridlärare skulle delta i samma kurs och resten av deltagarna var från vår ridgrupp samt värmlänskan som var först ut på plan efter mogen övertalning.

Hon red sin fina häst "Pickepackebubben"(Uttalas med dansk brytning enligt V) Det gick kanon och de fick till en fin öppna och Birgitta berömde.

Det var riktigt kul att min gamla ridfröken en inbiten engelskryttare var med på en akademisk tillställning och även de levererade med glans.

Att min nya ridlärare var duktig behöver inte nämnas för hon och Birgitta har tränat ihop i många år så inget nytt under den solen.

Jag som har svårt för nya situationer blev hemskt nervös och ville åka hem och höll på att inte komma upp alls men värmlanskan som inte förstår nervositet var hjälpsam och sa åt mig att andas och då kom även jag igång.

Efter lite tjyvtränande på parkeringen red vi in på banan.

Birgitta bad oss att vis hur vi tränar själva och det är det värsta som finns. Till råga på allt kom min ridgrupp som jag tränar ibland dit och tittade och jag kände kravens ok tynga mina axlar.

Zamora var fin och lyhörd så det gick bra och Birgitta berömde och tyckte att hon var fin.

Jag tyckte att Birgitta var bra och efter den lektionen fick vi beröm av åskådare och min ridgrupp(hi hi)

Den andra lektionen bytte vi till det gamla ridhuset med speglar och en dödligt farlig presenning. Zamora blev heltokig och ville inte vara kvar därinne så den lilla-Marie med söt-ponnyn Red Wind fick rida före medan vi bekantade oss med omgivningen.

Jag har sett Red Wind länge och känner mig glad över att hon har blommat ut till en jättefin ridponny sedan den lilla-Marie har börjat rida henne.

När det blev vår tur hade Zamora lugnat sig något och vi kunde rida.

Hon var väldigt trött men vi fick goda råd på vägen och Birgitta tyckte att jag hade bra timing och känsla och jag skall lita på min intuition.

HURRA FÖR MIN LILLA DUKTIGA HÄST!!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 augusti 2014 09:28

Oj oj, örnen flyger igen!!!!! Nya inlägg att vänta. Denna gång är temat vårt avlånga land. ...

Av Emma - 3 oktober 2009 09:13


Slut på sötebrödsdagarna. Efter att ha pluggat till produktionsingenjör (som gick ganska lätt) och fortfarande inte fått nåt jobb eftersom det inte finns någon produktion var det bara att plugga lite till, denna gång är det elanläggningsteknik som gä...

Av Emma - 19 februari 2009 19:00

Stor packning liten häst trycktes in i vårt följe och så bar det iväg. Jag hade bestämt sedan länge att detta var en ödeshelg, om Bent tyckte att jag var en dålig ryttare skulle jag aldrig mer ta order om min ridning utan återgå till naturen och leva...

Av Emma - 1 februari 2009 18:52

Livet är så oförutsägbart. Idag 1500 red en ung tjej ut på sin häst för att för första gången se på omgivningarna i sitt nya fina stall.Plötsligt ramlar hästen och reser sig inte mer. Vi grannar strömmade till med goda råd. Brandkåren kom med selar o...

Av Emma - 31 januari 2009 14:48

Nedräkningen har börjat till denne häst-Messias ankomst i sverige. Den lilla trestadstruppen har fått sin sista briefing av vår lilla tränare som åkt runt i stugorna och kritiskt granskat pållarnas bakbenssättning. Formen har inte varit på topp hos n...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards