Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Here comes the bride!

Av Emma - 6 september 2008 23:39

Så har jag varit på årets andra bröllop-eller efterfest, ty bröllopet var endast för de närmaste men vi fick komma te maten och bröllopet visades på film med käcka ljudeffekter.

Bruden var en gammal vän som också kom i från Åsaka och dessutom min gamla svägerska.

Lite avundsjuk blev man när hon glajdade in i en sådan klänning som Helena Bergström hade i under solen(filmen som för övrigt den beryktade "mannen" hade en viktig roll i) och som jag själv inte skulle göra rättvisa.

Vi hade riktigt kul och finklnningar varvades med skinnvästar(raggaruniformer) och en del från landet som man inte ser i kostym så ofta.

Brudgummen som enligt egen utsago varit nervös hela dagen( Kan inte förstå det , de kände ju varandra sen förut och inte som på medeltien då man kunde få gifta sig med vem som helst som la upp rätt hemgift)hade snygg kostym med blomma.

Det enda negativa var att det spelades buggmusik oavbrutet och jag blir lite yr av att bugga. Jag och en tjej skulle ändra på det och det blev lite fel så ave maria spelades upp. Då kom musik å data ansvarig och avlöste oss ganska kvickt under kort men bestämd förhandling.

Min gamle svärfar och jag blev lite sentimentala när vi pratade om gamle salige Einar i vächlera(den gamle med ardennerhästen) han hade förstås kansk inte uppskattat bröllopet då han själv ville gifta sig med bruden.

Det stod en videokamera uppriggad för gästerna att spela in en hälsning och jag som mist vettet efter lite gött gött ska ju alltid sjunga å skråla.

Vi sjöng nog något kristet men alla låtar var väl inte fina å helt rumsrena kan inte minnas exakt(ågren ågren) man får hoppas att de inte blev arga.

Det värta som jag kom på dagen efter var att vi åkte hem innan brudparet ty vår chaufför längtade efter kudden och det ska man ju inte göra men så kan jag inte alltid hålla på maneren och blir heller aldrig gift.


P.S

Det som jag saknade som tradition är sängledningen som helt tycks försvunnit ur det svenska sedebruket. Det hade ju varit intressant att hela bröllopsföljet var med på natten då de blev man å fru på riktigt D:S


 
 
Ingen bild

åsa gåsa

11 september 2008 17:37

hej din gamla,tiden går men har kommit tillbaka igen. Bruden har ena blivit gammal...hi hi det har väl inte vi. ha det sköt om dig.

 
Ingen bild

the bride

23 september 2008 14:39

Så du ville följt med på bröllopsnatten... Att du inte sa nåt! Det fanns extrabädd på hotellrummet ;o) Det va en rolig film, du sjöng finfint. Det finns vin kvar... /Fru Larsson

 
Ingen bild

mannens "Fru"

15 december 2008 16:05

IDAG ÄR INGEN VANLIG DAG. FÖR DET ÄR DIN FÖDELSEDAG.
GRATTIS FRÅN OSS...:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 augusti 2014 09:28

Oj oj, örnen flyger igen!!!!! Nya inlägg att vänta. Denna gång är temat vårt avlånga land. ...

Av Emma - 3 oktober 2009 09:13


Slut på sötebrödsdagarna. Efter att ha pluggat till produktionsingenjör (som gick ganska lätt) och fortfarande inte fått nåt jobb eftersom det inte finns någon produktion var det bara att plugga lite till, denna gång är det elanläggningsteknik som gä...

Av Emma - 19 februari 2009 19:00

Stor packning liten häst trycktes in i vårt följe och så bar det iväg. Jag hade bestämt sedan länge att detta var en ödeshelg, om Bent tyckte att jag var en dålig ryttare skulle jag aldrig mer ta order om min ridning utan återgå till naturen och leva...

Av Emma - 1 februari 2009 18:52

Livet är så oförutsägbart. Idag 1500 red en ung tjej ut på sin häst för att för första gången se på omgivningarna i sitt nya fina stall.Plötsligt ramlar hästen och reser sig inte mer. Vi grannar strömmade till med goda råd. Brandkåren kom med selar o...

Av Emma - 31 januari 2009 14:48

Nedräkningen har börjat till denne häst-Messias ankomst i sverige. Den lilla trestadstruppen har fått sin sista briefing av vår lilla tränare som åkt runt i stugorna och kritiskt granskat pållarnas bakbenssättning. Formen har inte varit på topp hos n...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards