Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Slutet......................

Av Emma - 1 februari 2009 18:52

Livet är så oförutsägbart. Idag 1500 red en ung tjej ut på sin häst för att för första gången se på omgivningarna i sitt nya fina stall.Plötsligt ramlar hästen och reser sig inte mer. Vi grannar strömmade till med goda råd. Brandkåren kom med selar och veterinären var på väg. Den tappra hästen gjorde mycket svaga ansatser att ta sig upp. 1730 konstaterar veterinären att lårbenet är brutet och hoppet är slut.Den vackra lilla hästen får en sömnspruta i halsvenen det tar lite längre tid för hästen att dö på grund av den dåliga cirkulationen men någon minut senare har livet släckts från de bruna ögonen och kvar är vi som stått vid sidan av och de ledsna hästägarna.

Vi vet inte vad livet har i beredskap för oss och på en sekund kan allting ändras. Vi lånar våra djur en stund och sedan går de åter till de gröna ängarna, kanske lär vi oss någonting under tiden vi får ha dom hos oss.

Sov gott lilla hästen....................



"Man ska inte sörja länge över det omistliga man mist

vi ska ändå alltid förlora våra sörsta segrar till sist

det vi har är ett liv där allt som vi får är ett lån

vi reser inte till nånting vi reser ifrån"

 
 
sara

sara

5 februari 2009 13:16

Roligt att du fått tillbaka "blogg-gnistan". Sorgligt inslag dock! Var nyss inne på Ann-Louise´s blogg och fällde en tår och nu fäller jag en till... Usch, vad ledsen jag är för deras skull!

http://sarabryngelsson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 augusti 2014 09:28

Oj oj, örnen flyger igen!!!!! Nya inlägg att vänta. Denna gång är temat vårt avlånga land. ...

Av Emma - 3 oktober 2009 09:13


Slut på sötebrödsdagarna. Efter att ha pluggat till produktionsingenjör (som gick ganska lätt) och fortfarande inte fått nåt jobb eftersom det inte finns någon produktion var det bara att plugga lite till, denna gång är det elanläggningsteknik som gä...

Av Emma - 19 februari 2009 19:00

Stor packning liten häst trycktes in i vårt följe och så bar det iväg. Jag hade bestämt sedan länge att detta var en ödeshelg, om Bent tyckte att jag var en dålig ryttare skulle jag aldrig mer ta order om min ridning utan återgå till naturen och leva...

Av Emma - 31 januari 2009 14:48

Nedräkningen har börjat till denne häst-Messias ankomst i sverige. Den lilla trestadstruppen har fått sin sista briefing av vår lilla tränare som åkt runt i stugorna och kritiskt granskat pållarnas bakbenssättning. Formen har inte varit på topp hos n...

Av Emma - 30 januari 2009 15:32

LITEN ELAK GRÅ HÄST En yngre häst i min lilla hjord närmare bestämt Tyko har den senaste tiden gjort mig påmind om att han börjar bli man och därmed vill få mig att hålla mig på mattan och göra som han säger åt mig. Jag har svarat med elaka tankar oc...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards