Alla inlägg under januari 2008

Av Emma - 30 januari 2008 20:26

Nästa gång du trampar ihjäl en liten gråsugga , tänk på tt de har släktingar och de är inte lika veka.

Av Emma - 29 januari 2008 21:58

    " Håll ut tills jag kommer upp, ge mig bara lite vardagskärlek

       Som saknar stolthet som är nådefull

         Jag har bara dig, bara dig och du har mig"

     Peter "husguden" Le Marc



Ute i verkligheten...

Jag har förpassats till praktik på ett av stadens större företag och jag jobbar inte ihjäl mig precis. Jag är tidsstudieman "brötjyv" och redigerar ritningar samt går på möten och har börjat kalla jobbarkompisarna för medarbetare som det anstår en tjänsteman. Dötiden som alla har om man har passerat väggen som skiljer produktionen från ingengörsbåsen, går åt till att se upptagen ut. Ett papper kan bäras genom verkstaden flera gånger gärna på olika sätt, att det sen är en pizzalapp eller bara nåt man hittat i återvinningen spelar föga roll. Att gå fort och prata i telefon är nåt som har en mycket hög status folk vinkar diskret och viker undan i odelad respekt skillnaden är at jag inte bär blåkläder, hade jag gjort det skulle jag snabbt blivit näpst av en nitisk förman jag har vart med förr.

Hemma bäst

Vardagskärlek är  vad man kan kalla de ridpass som avnjuts på vardagskvällar i duggregn. Att bara sitt och rida utan krångel, utan att prestera något utöver men ändå känna att allt flyter på .

Lite öppna, lite sluta, lite piaffansatser och byta varv och tempo och bara känna att hästen är taktfast och med på noterna, vad mer kan man begära

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards