Alla inlägg under april 2008

Av Emma - 29 april 2008 21:07

För ett år sedan kom denne lille till världen under dramatiska förhållanden.

Växte gjorde han så det knakade och färg ändrar han var dag. Nu är det nog lugnet före stormen för peppar peppar han har inte nypits eller sparkats på länge utan bara varit den lille sagogosse som busat i hagen med herkules och komit fram och velat bli kliad.

Av Emma - 27 april 2008 21:50

Hon går från klarhet till klarhet skulle Jan Svanlund sagt om min hoprenässans. Vi har nämligen ägnat helgen åt hoppningens ädla konst och det var inte utan att jag var lycklig. Zamora bjöd friskt på hindren och verkade tycka att det var roligt. Jag fick tillochmed galoppera flera gånger något som är ovanligt med den pållan. Folk måste undrat om jag var klok då jag inte kunde sluta att ropa tjoho efter vart språng men det ska väl inte glömas att tillägga att det var första gången som vi hoppade i paddocken. Hoppningen har kommit mycket i skymundan till förmån för dressyr och fölning samt en med åldern tilltagande feghet. Nu gäller det bara att inte bli för överhettad så man börjar tokhoppa och sliter ut sin pålla.

Förr på den gamla goda tiden var det inga pix att gå en bana på 130 men nu ter sig de höjderna som väggar och vi nöjer oss tillsvidare med att hålla oss på undre toleransgränsen för vad som kan kallas hoppning och inte stora kliv. Löshoppade gjorde vi också och Herkules visade stor talang bara han fick morot efteråt. Gubben tyckte inte det kändes genomtänkt att hoppa uppsutten på "the big kanonball" med westernsadel eftersom tiden i gosskören är över för hans del.

Ponnyerna Tia och Corrina var också här med en hel hop människor och visade sin hoppkonst lösa för deras stackars matte hade brutit armen fast hade ändå gott mod och hejade på sina tjejjer.

Av Emma - 14 april 2008 20:55

Äntligen börjar man få slutkänning på terminen och de flesta tentorna är gjorda. Halva resan mot produktionsutvecklare Emma G är gjord.

Fåglarna skrålar och parar sig katterna jamar högljutt och pållarna tar av sig vinterkostymen. Blommorna sticker upp sina ansikten mot solen och känner sig fina och gubben kör gössel te bönner med sin tankbil.

Av Emma - 6 april 2008 20:52

Det händer sällan men det händer. Och kanske underdimentionerade jag degbunken men jag städade upp själv.

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards