Direktlänk till inlägg 8 augusti 2008

Hangin loose again.

Av Emma - 8 augusti 2008 14:50

Så var sista dagen på pumpfabriken gjord och nu väntar en liten semester innan skolan börjar.

Veckan har gått segt och blev inte bättre av att jag fick rapporter av gänget som befinner sig på Gotand och fröjdas med får, medeltid och sprit.

Nå ja de gör av med pengar och jag tjänar tillfälligtvis en slant till det fattiga livet som nu förs på sopemden.

Härom dagen visade jag svärmor hur man återvinner disktrasor genom att doppa dem i kalkosan så de blev som nya och inte luktade snusk.

Jag visade grundligt och detta var förstås mest på skämt. Efter sessionen var svärmor mycket rakryggad och sa inte mycket.

Jag berättade det hela för gubben som gapskrattade och berättade att svärmor hade en vännna som brukade tvätta disktrasor och hon tyckte det var höjdej av snålhet och hade aldrig hört på maken så dumt.

Jag tyckte det var ohyggligt kul och skrattade så jag skrek.


Spartips:

Kopiera streckkoder (på jobbet eller borta) klistra dem på utländska burkar och panta.


Matfria hos närstående och ej fullt så närstående


Räta krokiga spik


Tvätta disktrasor!!!!!!!!!


Frikoppla bilen i medlut (stäng ej av tändningen det blir svårt att styra då)


Det finns mycket fint på soptippen som andra ej vill ha


Sök jobb på ställen med gratis frukt och kaffe


Vänd på jackor de kan ha ett fint foder i en glad färg och jackan blir som ny

(gör det inte med stickade tröjor om du inte vill se ut som en ryamatta, en bekant provade detta men det gjorde förvisso åskådarna glada och varma inombords)


Sist men inte minst: Se till att hästarna/HUNDARNA  inte blir sjuka eller ännu hellre skaffa ej djur då slipper du arbeta och kan leva i sus och dus och en slatt sprit kan man alltid få av en bättre bemedlad broder.



 
 
Ingen bild

Gotlandsfiraren

11 augusti 2008 21:39

Aha.. var det därför man fick kaffe besök i lördags;) men tänk på vilket fint välbetalt jobb du kommer få när studierna är klara.. Håll ut!!

 
Emelie

Emelie

13 augusti 2008 20:57

ha ha ha ha ha...skall börja med detta nu då.

http://kawa.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

13 augusti 2008 21:39

Hej Du! Hittade till Din blogg via Ann-Louise, som tillhör mina absoluta favoritbloggare... Kul blogg Du har, jag skrattade gott vid många inlägg! Det där med att tvätta disktrasorna kommer ruskigt nära hur mina föräldrar levde, mamma tvättade plastpåsar och hängde på tvättlinan medans pappa min rätade ut gamla rostiga spikar... eko-living om något! Inte så illa, det gäller att ställa om till den nya fattig-eran... att tigga mat är ett rätt bra tips, det gäller bara att dyka upp vid rätt tid (när familjen Du ämnar våldgästa just ska till att äta...) Ylle

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mannens "Fru"

17 augusti 2008 22:37

Kom över på en kopp..kanske blir det något mer...:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 augusti 2014 09:28

Oj oj, örnen flyger igen!!!!! Nya inlägg att vänta. Denna gång är temat vårt avlånga land. ...

Av Emma - 3 oktober 2009 09:13


Slut på sötebrödsdagarna. Efter att ha pluggat till produktionsingenjör (som gick ganska lätt) och fortfarande inte fått nåt jobb eftersom det inte finns någon produktion var det bara att plugga lite till, denna gång är det elanläggningsteknik som gä...

Av Emma - 19 februari 2009 19:00

Stor packning liten häst trycktes in i vårt följe och så bar det iväg. Jag hade bestämt sedan länge att detta var en ödeshelg, om Bent tyckte att jag var en dålig ryttare skulle jag aldrig mer ta order om min ridning utan återgå till naturen och leva...

Av Emma - 1 februari 2009 18:52

Livet är så oförutsägbart. Idag 1500 red en ung tjej ut på sin häst för att för första gången se på omgivningarna i sitt nya fina stall.Plötsligt ramlar hästen och reser sig inte mer. Vi grannar strömmade till med goda råd. Brandkåren kom med selar o...

Av Emma - 31 januari 2009 14:48

Nedräkningen har börjat till denne häst-Messias ankomst i sverige. Den lilla trestadstruppen har fått sin sista briefing av vår lilla tränare som åkt runt i stugorna och kritiskt granskat pållarnas bakbenssättning. Formen har inte varit på topp hos n...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards