Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Emma - 25 augusti 2007 09:50

Då vår lilla ridfröken på grund av kommande barnafödande inte kan träna oss på ett tag har vi bestämt att ses ändå och träna och byta erfarenheter.

Denna gång var det ideologisk träff hos mig och åtminstone halva gruppen, engelskridläraren Amanda och givetvis Värmlänskan dök upp.

Jag hade bestämt att rida före och men som vanligt är min timing inte den bästa så när folket kom hade jag inte ens sadlat.  Den lilla skaran fick då bevittna hur jag i sakta mak red runt i olika krumelurer med varierande resultat.  Eftersom lilla Tyko alltid är med på banan fick även han visa sina färdigheter med klickern och han gjorde det faktiskt med den äran och jag blev stolt. Nu gäller det bara att han sköter sig på utställningen som är om två veckor.

Efteråt var det dax för em fika och jag som är varmblodig bestämde att vi skulle sitta ute eftersom jag hade skurat utemöblerna och inte tyckte att det skulle vara förjäves. Det blev mycket friskt i vinden och vågorna gick på kaffet. Värmlänskan som är extremt frusen hämtade sin Barbapappa filt och kröp in i.

Sedan var det dax för filmvisning(inomhus) och först ut var filmen om Nevzorov och alla gapade förundrat och ville givetvis bli som denne otrolige ryss.

Efter ytterligare några filmer var det dax för förplägnad och då dök grannen Terese som också har en häst som heter Zorro upp tilsammans med sin minste pöjk. Mat åts och prat pratades och seda bröt våran lilla grupp upp utom Terese som blev så ridsugen att hon hämtade sin häst varvid pöjken stannade kvar för tillsyn av mig. 

Var kom alla ungar ifrån??????

 Pöjken var lite rädd för Tilda så jag sa åt honom att vi kan gå in och spela lite piano istället. Barn har mycket stora öron och vips hade hans syster och en annan grannes äldsta pöjk som lek i närheten kommit fram och var överlyckliga över att få komma in och spela.

De större barnen bänkade sig vid pianot och hamrade med fasta knytnävar så det blev Tjajkovski blandat med trashmetal samt vägbygge. Den lille fich inte spela alls så han hämtade en blomflaska och sprutade på den store pöjken som i sin tur blev arg och tog flaskan och sprutade mångfallt på den lille. Flaskan fick konfiskeras och den lille upptäckte pilates bollen vilket hans syster också gjorde, tumult uppstod och denn lille slog sig och fick tröstas med saft och kaka, då kom mamman tillbaka och huset utrymdes.

Gubben min som inte är så stödjande hade under denna tid låst in sig i vardagsrummet och så på film mycket högt.

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards