Alla inlägg den 2 augusti 2007

Av Emma - 2 augusti 2007 20:16

Jag blev inbjuden till hundexperten och fotoproffset Ann-louise.  Jag har hört på omväg om hennes flotta hästanläggning och var sällsamt nyfiken.

Då jag skulle lämna Sopemaden ringde Värmlänskan med sin mest vädjande röst och ansåg att det nog var bäst för mig att titta förbi henne och hjälpa till med färgsättning och detaljer på hennes Sixpack serie. Jag tvekade men hon erbjöd mat och jag bestämde att det då inte var en så farlig omväg.


Djävla AC..

Det var en varm dag så jag var glad åt att min mondäna bil hade AC eller??

Hur jag än skruvade på blev det inte svalt. Ja ja, den kommer väl igång men vad är det för röd propellerlampa som blinkar? Det tog en stund sedan:

-DING!!!!! Hissen gick ända upp och jag insåg att motorn kokade.  Som tur var hade jag inte långt till volvoverkstan dit jag tog mig med nöd och näppe. Vatten bars fram och hälldes på men samtidit blev jag väldigt våt om fötterna. Så klart hade radiatorslangens klämma gått sönder och slangen hoppat av. Nåja, de måste väl ha en slangklämma på en så stor verksta så det var bara att gå in i butiken och fråga.

Den unge killen som stod där såg väl att jag var en tankspridd person och var så snäll att han skruvade dit klämman och lät mig slippa betala så ibland har även jag lite tur i oturen.


Äntligen framme

Värmlänskan hade överträffat sig själv i matväg och bjöd på mycket stadig och god mat. Efter lite färgläggning bad hon att få följa med till Ann-Louise och vi åkte dit i karavan. A-L bodde mycket flott i stor villa med en enorm blomsterprakt som jag var tvungen att begapa och nån gång i framtiden så......   Sedan visade hon oss den enormt fina lösdriftsanlägningen som hade allt den lilla hjorden på fyra hästpojkar i varierande storlek och ålder kunde önska sig tillochmed nödutgång och en hästkiosk.  Efter att vi hälsat på hästpojkarna i tur och ordning(nja inte så ordnat) gik vi och begapade sadelkammaren som var fylld av snygga och nyttiga hästprylar och lite bling-bling (sånt som jag önskar mig).

Sedan fick vi gå in i stora huset och blev där bjudna på kaffe som var lagom starkt. Jag tog flitigt med bilder för att visa gubben att det finns folk som åstadkommer saker och inte bara pratar och visst höll han med om att det var fint men sen ville han titta på TV under tystnad..


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards