Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

Djävla IKEA

Av Emma - 9 februari 2008 19:26

Min lille gubbe gick frivilligt med på att åka till IKEA och jag kände att jag måste vara ödmjuk ty det är sånt som endast inträffar då det är skottår.

Jag var noga med att besöket skulle gå i demokratins anda då min finansiella kapacitet är minst sagt begränsad.


Lägg tebax för fan!

Jag sade frikostigt till gubben att han skulle välja bland diskborstarna och ta ut några riktigt fina. Gubben väljer tre gråa. Dessa vreds ur näven på honom och jag upplyste att det räcker med en grå och att man skulle ta olika färger.

Sedan var det dax att se på tyger.

-Gubbe lille vilka tyger tycker du passar till köksgardiner?

- Domma, sa han och pekade på de tristaste tygerna.

- Varför måste du välja de fulaste vi tar dessa i stället.

Sedan skulle gardinerna hängas upp i något, jag letade och grunnade på hur vi skulle gå tillväga. Till slut kom jag på en lösning och tog några gardingrunkor. Då stod gubben med andra dyra högteknologiska gardingrunkor och sa:

-Lägg tebax, för med domma som jag har kan en hänga upp gardiner på alla sätt och dom du har är kassa. (Gardinprofessorn HE HE)

Ja ja han fick som han ville.

Sedan skulle det handlas husgeråd iform av djupa tallrikar. Jag hittade jättefina i glas och frågade hur många vi behövde.  Ta två av var färg sa gubben dvs sex st. Vi måste ha tre av var färg sa jag och tog några till.

När jag efter en stund hittat ännu finare djupa tallrikar som jag ville förhandla om var gubben borta. Där stod jag som ett fån med en massa bråte i famnen och gubbuschlingen hade dragit fast att jag sagt till honom att hålla sig nära. Tur för honom att det finns mobiler för annars hade hans namn ropts upp i högtalaren på ett lite ofint sätt.

Ungefär så flöt dagen på jag bad om samtycke i de köp jag ämnade göra och gubben nekade och då var det bara att handla. Ibland höll han med mig och flinade då blev jag stött och förstod att hn var ironisk.


Sista inköpet som diskuterades var om vi skulle ha papperspåsar eller IKEAkassar.

-Vi har så många sånna,sa gubben

-Ja det stämmer då får vi ta en till bestämde jag och vi delade på arbetet- jag packade i och han betalade.


Demokrati?

Nån kanske tycker att jag inte var så demokratisk i mitt agerande. Men det var ju just der jag var , precis som i verkligheten fungerar demokratin på det viset att alla blir tillfrågade men sen skiter man blankt i vad de vill och vissa är naturliga härförare och vet vad som är bäst för sin trupp.

Gardingrunkorna som gubben valde visade sig vara helt odugliga ty dt var bara en tredjedel av vad som behövdes för att överhuvudtaget kunna sätta upp någon gardin.


 
 
Lena

Lena

22 februari 2008 22:43

Alla sätt är bra utom dom dåliga så kör på ;o) Lena

http://klingemaden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 augusti 2014 09:28

Oj oj, örnen flyger igen!!!!! Nya inlägg att vänta. Denna gång är temat vårt avlånga land. ...

Av Emma - 3 oktober 2009 09:13


Slut på sötebrödsdagarna. Efter att ha pluggat till produktionsingenjör (som gick ganska lätt) och fortfarande inte fått nåt jobb eftersom det inte finns någon produktion var det bara att plugga lite till, denna gång är det elanläggningsteknik som gä...

Av Emma - 19 februari 2009 19:00

Stor packning liten häst trycktes in i vårt följe och så bar det iväg. Jag hade bestämt sedan länge att detta var en ödeshelg, om Bent tyckte att jag var en dålig ryttare skulle jag aldrig mer ta order om min ridning utan återgå till naturen och leva...

Av Emma - 1 februari 2009 18:52

Livet är så oförutsägbart. Idag 1500 red en ung tjej ut på sin häst för att för första gången se på omgivningarna i sitt nya fina stall.Plötsligt ramlar hästen och reser sig inte mer. Vi grannar strömmade till med goda råd. Brandkåren kom med selar o...

Av Emma - 31 januari 2009 14:48

Nedräkningen har börjat till denne häst-Messias ankomst i sverige. Den lilla trestadstruppen har fått sin sista briefing av vår lilla tränare som åkt runt i stugorna och kritiskt granskat pållarnas bakbenssättning. Formen har inte varit på topp hos n...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards