Direktlänk till inlägg 6 februari 2008

Kvinnfolk!

Av Emma - 6 februari 2008 21:02

En grannfru ringde mig på "Jobbet" och var väldigt hänförd. hennes undersköne hästterapeut skulle komma och hon ville bjuda in mig för at se på underverket. Hon stod i duschen och hade bakat muffins och hennes man hade skickats ut på jobb. Denne hade i sin tur ringt till min gubbe och berättat att frun tillochmed rakat sig i armhålorna och gjort hårinpackning.

När jag var på väg hem ringde hon igen och sa att de hade åkt till en annan grannfru så det var dit jag begav mig. Denna fru hade även en väninna där och jag hörde ett väldigt kvitter innan jag kom fram till stallet.

Väl inne blev jag presenterad som en grannkärring som längtat efter att få se den stilige mannen. Mannen i fråga var mycket van vid det bemötandet och beklagade att han inte hade kostym så vi kunde dansa en sväng.

Mer kvitter från kvinnoskaran och grannfru 1 började oja sig över sina skador. Då hänvisade den bildsköne till sin fru som behandade människor och det var väl inte riktigt vad hon tänkt sig.

Han fortsatte på den pålle han höll på med och damerna lyssnade mycket drömmande till hans råd- lite för drömmande eftersom han fick upprepa dem några gånger.

Hästägarinnans gubbe körde in på gårdsplanen och hon berättade att han hade ont i knäna var vid den bildsköne kastade sig vid dennes fötter och tog av hans skor. Gubben såg förskräckt ut men damerna var förväntansfulla.

Den bildsköne tryckte på fötterna ,knäna och gjorde några rörelser runt gubben som såg förlägen ut. Jag tyckte att han skulle ta gummiklubban på dennes knän men då gick gubben in i sadelkammaren och tog en kopp kaffe.

Den bildsköne rätade även ryggen på en katt innan han for hem med ett gäng suckande kvinnor och en kaffedrickande man kvar i stallet.

 
 
Ingen bild

Marie

7 februari 2008 10:22

Kunde vara trevligt att veta vem denne sköna man kunde vara. Kanske till och med jag skulle ta fram rakmaskinen och skal lite under armarna!?
Stora kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 augusti 2014 09:28

Oj oj, örnen flyger igen!!!!! Nya inlägg att vänta. Denna gång är temat vårt avlånga land. ...

Av Emma - 3 oktober 2009 09:13


Slut på sötebrödsdagarna. Efter att ha pluggat till produktionsingenjör (som gick ganska lätt) och fortfarande inte fått nåt jobb eftersom det inte finns någon produktion var det bara att plugga lite till, denna gång är det elanläggningsteknik som gä...

Av Emma - 19 februari 2009 19:00

Stor packning liten häst trycktes in i vårt följe och så bar det iväg. Jag hade bestämt sedan länge att detta var en ödeshelg, om Bent tyckte att jag var en dålig ryttare skulle jag aldrig mer ta order om min ridning utan återgå till naturen och leva...

Av Emma - 1 februari 2009 18:52

Livet är så oförutsägbart. Idag 1500 red en ung tjej ut på sin häst för att för första gången se på omgivningarna i sitt nya fina stall.Plötsligt ramlar hästen och reser sig inte mer. Vi grannar strömmade till med goda råd. Brandkåren kom med selar o...

Av Emma - 31 januari 2009 14:48

Nedräkningen har börjat till denne häst-Messias ankomst i sverige. Den lilla trestadstruppen har fått sin sista briefing av vår lilla tränare som åkt runt i stugorna och kritiskt granskat pållarnas bakbenssättning. Formen har inte varit på topp hos n...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards