Alla inlägg den 1 november 2007

Av Emma - 1 november 2007 18:09

Efter att ha kollat  ett par rundbalar (som vi slitit häcken av oss  för) bara för att konstatera att detta grönludna bös inte duger till hästföda fanns det bara ett att göra. BURN THE SHIT, BURN IT TWICE, UNTILL THE EARTH GETS RID OF THE GARBAGE!  Nöjd över att få tända på något som omväxling till studier i ekonomi och omställningseffektivitet tog jag å gubben trakrorn med 1 bal och for ut på gärdet för att tutta på.

Gubben har en väldig respekt för eld och tyckte att vi skulle ta bara en till att börja med. Nåväl jag fick heller inte lufta den för mycket ty då kunde det utvecklas till skogsbrand trodde han. Jag var tillmötesgående och vi tände på en tät bal(Efter att ha tagit bort balnätet av plast för det får man ju inte elda). Gubben for hem med traktorn till andra sysslor och jag stannade och skötte elden, som tog god tid på sig och inte kom upp i statusen för en  riktig ansiktsvärmare som kan skådas från månen, trist tyckte jag som stod och tittade på.

Nästa bal kom jag å hur det skulle göras och gjorde ett riktigt häxbål och jävlar vad det brann. Ögonbrynen sveddes och byxorna fastnade på benen men jag  var lycklig tills gubben säger : Dä va 500 spänn te åt helvete-sicket antiklimax. Jag bestämde mig för att nästa gång ska det vara två brasor. Sagt och gjort två balar tändes på och vi drack öl och skrattade som flåbusar. Då stannar en bil på vägen tvärvänder och far iväg. Sicken nyfiken idiot tänkte vi och brydde oss inte så mycket. Efter en stund kom en bil till och stannade denna gång klev en människa ur och tog kort på oss. Jag blev lite rädd att männskan var från jordbruksverket och kollade att ingen eldade balplast. Gubben skrattade gott åt min noja.

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Bekant
 Bekant med hästintresse
 Annan hästmänniska
 Okänd kvinna
 Okänd man
 Jag själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards